Säres Center

Säres Center on Sääksmäelle rakennettava, yli 7 hehtaarin kokoinen Airsoft- ja kuntoilualue. Sinne valmistuu myös omat tilat yhdistykselle. Alueesta tehdään Suomen ja ehkä myös Pohjoismaiden hienoin ulkona oleva Airsoft-rata, joka soveltuu myös viranomaisten harjoitteluun. Paikan osoite on Huittulantie 327, Sääksmäki.

Olemme saaneet myös kahdelta rajanaapurilta luvan käyttää heidän maitaan pelaamiseen. Meillä on siis yhteensä noin 45 hehtaaria maastoa käytettävissä Airsoft-peleihin sekä muuhun toimintaan. Tästä iso kiitos Helmi Lukkarlalle sekä Jari Väinölälle.

Rakentaminen on parhaillaan käynnissä. Tavoitteena on päästä pelaamaan jo kesällä 2020. Loput alueesta saadaan valmiiksi loppukesään 2022 mennessä. Alustavia suunnitelmia voi tutkia tästä videosta ja kuvasta:

Tällä hetkellä parkkipaikka ja lippukenttä ovat rakenteilla. Talven aikana remontoidut konttorirakennukset ovat paikoillaan odottamassa viimeistelyä ja huoltorakennukset saapuvat toukokuun alkupuoliskolla. Ympäristöä on raivattu ja kuntoradan osuudelta on kaadettu ylimääräinen puusto ja vesakko. Risusavottoja on pidetty useampikin ja kaadettu vesakko on haketettu. Sitä tullaan käyttämään kuntoradan pinnassa.